/Files/images/100_8501.JPG

Циклограма фізкультурно-оздоровчої роботи протягом дня в ЗДО №114

№ з/р

Зміст роботи

Час проведення

Примітки

1

Ранковий прийом

Ранок

2

Ранкова гімнастика

8.00 - 8.30

З предметами та без предметів- у музичній залі

3

Фізкультхвилинки

Під час занять

3-5 хвилин

4

Фізкультпауза ( у разі потреби)

Між заняттями

1-2 на день

5

Гімнастика пробудження

Кожний день

Після сну

6

Тренування дрібної моторики рук

Через день

Після занять

7

Прогулянка

Двічі на день

3-4 гри різної рухливості, починаючи на 10- 15 хв прогулянки

8

Самостійна рухова діяльність

Щоденно

9

Індивідуальна робота з фізичного виховання

Двічі на тиждень

Під час самостійної рухової діяльності з малими підгрупами (2—4 дітей)

10

Піший перехід ( починаючи з молодшого віку)

Раз на тиждень

11

Заняття з фізкультури

Двічі на тиждень

12

Дні здоров” я

Раз на місяць

Упродовж року

13

Фізкультурні розваги

Раз – двічі на місяць

За розкладом

14

Полоскання ротової порожнини

Після їжі

Постійно

Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми - одна із важливих проблем сучасної освіти. З метою удосконалення цієї роботи в закладі дошкільної освіти розроблена модель управління процесом фізичного виховання, в якій поєднується кілька підсистем: управлінська, дидактична, виховна, науково-методична та суспільно-педагогічна. У кожної з яких виділено мету, завдання, форми роботи, зміст та методи. Учасники управлінської підсистеми: завідувач, вихователь-методист, медична сестра, створюють умови щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи та забезпечують оптимальне функціонування всіх підсистем. Ними здійснюється прогнозування, планування і контроль, створюється матеріально-спортивна та оздоровча база ЗДО.

Дидактична та виховна підсистеми спрямовуються на вирішення таких завдань як: рухова підготовленість дітей, їх фізкультурна освіта і розвиток, зміцнення здоров'я та виховання морально-вольових якостей. Зміст цих підсистем реалізується через блоки: психологічний, навчально-виховний, фізкультурно-оздоровчий, профілактично-лікувальний. Психофізіологічний блок вирішує дуже важливі завдання: психологічна діагностика дітей, оцінка їх стану здоров'я та рухової підготовленості, які здійснюють практичний психолог закладу, медична сестра і вихователь-методист. Все це враховується під час організації фізкультурно-оздоровчої роботи. Систематично проводяться заняття з фізкультури, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, гімнастика пробудження після сну, спортивні ігри і розваги, оздоровчі хвилинки, Дні здоров'я, ігри на розвиток психомоторики.

Фізкультурно-оздоровчі заходи проводяться під час усіх видів діяльності дітей. Перед заняттям проводимо стимулювальну гімнастику, на прогулянках - оздоровчий біг, під час занять з грамоти -гімнастику для очей, мовленнєвого розвитку - дихальну гімнастику, фізичного виховання - масаж долонь і стопи, як підготовка до ліплення і письма - тренувальні вправи на розвиток дрібної моторики рук: нанизування, шнурування, застібання. Профілактично-лікувальні заходи організовуються в різні години режиму дня і пори року. Влітку використовуємо сонячні ванни, обливання ніг, після приймання їжі - полоскання рота солевим розчином, після сну - обмивання обличчя і рук по лікті, масаж тіла сухими рукавичками. Отже, працівники нашого закладу дошкільної освіти прикладають максимум зусиль, щоб наші діти були здоровими.

/Files/images/IMG_2361.JPG

/Files/images/grupi_sayt_/IMG_3640.JPG /Files/images/Изображение 029.jpg

/Files/images/grupi_sayt_/IMG_3563.JPG


ЗАГАРТУВАННЯ.

Загартувальні процедури– система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку у них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища. У закладах дошкільної освіти застосовуються два види загартувальних заходів: повсякденні та спеціальні. До повсякденних належать: відповідний температурний режим, застосування широкої аерації, використання прохолодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла.
Спеціальні загартувальні процедури – повітряні й сонячні ванни, різноманітні водні процедури (наприклад: сухе та вологе обтирання тіла махровою рукавичкою, обливання ніг, тіла), сон при відкритих фрамугах тощо. При використанні водних процедур температура води поступово знижується відповідно до встановлених норм.
Проводяться й інші загартувальні (ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску тощо) та спеціальні лікувально-профілактичні процедури (фітотерапія, ароматерапія, лікувальна фізкультура, масаж, фізіотерапевтичні процедури тощо), які включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я і самопочуття дітей.

/Files/images/zagartuvannya/Фото0508.jpg/Files/images/zagartuvannya/Фото0511.jpg/Files/images/zagartuvannya/Фото0531.jpg/Files/images/zagartuvannya/Фото0533.jpg/Files/images/zagartuvannya/Фото0534.jpg
Ризький метод загартування.
Метод розроблений спеціалістами в м.Рига в 1996 році, класифікується як спеціальна загартовуюча процедура (певний час, відповідні умови, обладнання).У поєднанні із обв’язковим повсякденним загартуванням природними силами (раціональний одяг, оптимальний температурний режим, аерація, місцеві обливання) становлять 2 види загартування і мають на меті – зміцнити здоров’я дитини, підвищити працездатність організму.Практично ризький метод використовується для системного загартування дошкільників, зміцнення імунітету, заходи стимулюють захисні сили дитячого організму до несприятливих змін навколишнього середовища.Розпочинати загартовуючі заходи рекомендується з 15 жовтня і продовжувати до початку літнього оздоровчого періоду 15 травня.Найсприятливіший час доби - після денного сну, температура приміщення 20–22°С.Методика передбачає використання наступного обладнання: Сіль для приготування 10% розчину повареної солі3 полотна довжиною 1,2 – 1,5 м., шириною 70 см.2 відра промаркованих для розчину та води3 ребристі килимки довжиною 1,2 – 1,5 мСухий килимок звичайнийТермометр для води.Методика проведеня Ризького загартуванняВихователь разом з помічником після денного сну в спальній кімнаті готують дві ємкості:1) відро з розчином 1 кг солі в 10 л води 39-40° С2) відро з гарячою водою 39-40° СРозподіляють дітей на підгрупи по 4 – 5 чоловік і послідовно босоніж проводять кожну групу, 3 рази повторюючи 3 етапи ризького методу
1. Змочують перше полотно в розчині солі і викладають на перший ребристий килимок.
2. Змочують друге полотно в гарячій воді і викладають на другий ребристий килимок.
3. Викладають третє сухе полотно на звичайний сухий килимокперед проходженням кожної наступної групи дітей два полотна знову змочують у відповідних ємкостях, з відповідною температуроюдіти, які прийшли після хвороби йдуть у першу чергу (ослаблені одразу після вставання з ліжка, поки полотно гаряче, не затримуючись одягаються)значно підвищується оздоровчий вплив методу на організм дитини у поєднанні з наступним проведенням гігієнічної гімнастики в групі після одягання.
Кiлькiсть переглядiв: 330