Психологічна служба
Основні напрямки в роботі:
-
- Психодіагностична робота з дітьми та педагогами.
- Консультаційна робота групова та індивідуальна з педагогами та батьками.
- Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з дітьми.
- Психологічна просвіта всіх учасників освітнього процесу.
- Навчальна діяльність психолога.
Основні завдання психологічної служби в закладі дошкільної освіти:
Метою роботи психологічної служби в ЗДО є формування психічно здорової особистості
Пріоритетним завданням практичного психолога в закладі є допомога у спрямуванні діяльності педагогічного колективу для створення умов, які сприятимуть охороні фізичного і психічного здоров’ я дітей та співробітників забезпеченню їхнього емоційного благополуччя та ефективному розвитку здібностей кожної особистості.
Враховуючи основні річні завдання ЗДО на навчальний рік, завдання психологічної служби постають такі:
- Проведення адаптації дошкільника в закладі дошкільної освіти;
- вивчення індивідуальних особливостей дітей, доведення одержаної інформації до відома педагогів та батьків;
- розвиток пізнавальних процесів та здібностей відповідно до вікових можливостей дітей, активізація творчої уяви та зв’язного мовлення;
- надання психологічної допомоги дітям з проблемами в емоційному розвитку та в розвитку пізнавальних процесів;
- психолого-педагогічна робота щодо розвитку творчості дітей;
- проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми пільгового контингенту;
- проведення психолого –педагогічної роботи з дітьми обдарованими;
- дослідження тривожності серед дітей старшого дошкільного віку;
- співробітництво з батьками, педагогами, розширювання психолого-педагогічних знань батьків;
- дослідження сфери сімейних стосунків, міжособистісних стосунків;
- визначення мікроклімату в дитячому закладі, відношення педагогів до дітей та взаємовідносини в колективі;
- визначення психологічної готовності до шкільного навчання дітей старших груп
( мотиваційна, розумова, емоційно-вольова та соціальна готовність).
Основні цілі психологічної служби в закладі дошкільної освіти:
- Робота зі створення умов з розвитку та оптимізації емоційного світу дітей та виховання гуманних та естетичних почуттів, моральних якостей засобами художніх творів, театралізацій казок, сюжетно-рольової гри;
- поглиблення роботи з розвитку адекватної та підвищеної самооцінки дитини;
- сприяння вільному розкриттю здібностей кожної дитини;
- націлювання батьків і дітей на здоровий спосіб життя;
- здійснювати якісний підхід до виховання у дошкільників працьовитості, позитивного ставлення до праці як необхідної умови становлення громадянської позиції особистості;
- формування психологічної готовності дітей до навчання в школі.