Циклограма фізкультурно-оздоровчої роботи протягом дня в ЗДО №114
№ з/р | Зміст роботи | Час проведення | Примітки |
1 | Ранковий прийом | Ранок | |
2 | Ранкова гімнастика | 8.00 - 8.30 | З предметами та без предметів- у музичній залі |
3 | Фізкультхвилинки | Під час занять | 3-5 хвилин |
4 | Фізкультпауза ( у разі потреби) | Між заняттями | 1-2 на день |
5 | Гімнастика пробудження | Кожний день | Після сну |
6 | Тренування дрібної моторики рук | Через день | Після занять |
7 | Прогулянка | Двічі на день | 3-4 гри різної рухливості, починаючи на 10- 15 хв прогулянки |
8 | Самостійна рухова діяльність | Щоденно | |
9 | Індивідуальна робота з фізичного виховання | Двічі на тиждень | Під час самостійної рухової діяльності з малими підгрупами (2—4 дітей) |
10 | Піший перехід ( починаючи з молодшого віку) | Раз на тиждень | |
11 | Заняття з фізкультури | Двічі на тиждень | |
12 | Дні здоров” я | Раз на місяць | Упродовж року |
13 | Фізкультурні розваги | Раз – двічі на місяць | За розкладом |
14 | Полоскання ротової порожнини | Після їжі | Постійно |
Організація фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми - одна із важливих проблем сучасної освіти. З метою удосконалення цієї роботи в закладі дошкільної освіти розроблена модель управління процесом фізичного виховання, в якій поєднується кілька підсистем: управлінська, дидактична, виховна, науково-методична та суспільно-педагогічна. У кожної з яких виділено мету, завдання, форми роботи, зміст та методи. Учасники управлінської підсистеми: завідувач, вихователь-методист, медична сестра, створюють умови щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи та забезпечують оптимальне функціонування всіх підсистем. Ними здійснюється прогнозування, планування і контроль, створюється матеріально-спортивна та оздоровча база ЗДО. Дидактична та виховна підсистеми спрямовуються на вирішення таких завдань як: рухова підготовленість дітей, їх фізкультурна освіта і розвиток, зміцнення здоров'я та виховання морально-вольових якостей. Зміст цих підсистем реалізується через блоки: психологічний, навчально-виховний, фізкультурно-оздоровчий, профілактично-лікувальний. Психофізіологічний блок вирішує дуже важливі завдання: психологічна діагностика дітей, оцінка їх стану здоров'я та рухової підготовленості, які здійснюють практичний психолог закладу, медична сестра і вихователь-методист. Все це враховується під час організації фізкультурно-оздоровчої роботи. Систематично проводяться заняття з фізкультури, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, динамічні паузи, рухливі ігри, гімнастика пробудження після сну, спортивні ігри і розваги, оздоровчі хвилинки, Дні здоров'я, ігри на розвиток психомоторики. Фізкультурно-оздоровчі заходи проводяться під час усіх видів діяльності дітей. Перед заняттям проводимо стимулювальну гімнастику, на прогулянках - оздоровчий біг, під час занять з грамоти -гімнастику для очей, мовленнєвого розвитку - дихальну гімнастику, фізичного виховання - масаж долонь і стопи, як підготовка до ліплення і письма - тренувальні вправи на розвиток дрібної моторики рук: нанизування, шнурування, застібання. Профілактично-лікувальні заходи організовуються в різні години режиму дня і пори року. Влітку використовуємо сонячні ванни, обливання ніг, після приймання їжі - полоскання рота солевим розчином, після сну - обмивання обличчя і рук по лікті, масаж тіла сухими рукавичками. Отже, працівники нашого закладу дошкільної освіти прикладають максимум зусиль, щоб наші діти були здоровими. | |
ЗАГАРТУВАННЯ. | |
Загартувальні процедури– система заходів, спрямованих на підвищення опірності організму дітей, розвитку у них здатності швидко й без шкоди для здоров’я пристосовуватися до змінних умов навколишнього середовища. У закладах дошкільної освіти застосовуються два види загартувальних заходів: повсякденні та спеціальні. До повсякденних належать: відповідний температурний режим, застосування широкої аерації, використання прохолодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла. Спеціальні загартувальні процедури – повітряні й сонячні ванни, різноманітні водні процедури (наприклад: сухе та вологе обтирання тіла махровою рукавичкою, обливання ніг, тіла), сон при відкритих фрамугах тощо. При використанні водних процедур температура води поступово знижується відповідно до встановлених норм. Проводяться й інші загартувальні (ходьба босоніж по росяній траві, глині, камінцях, вологому піску тощо) та спеціальні лікувально-профілактичні процедури (фітотерапія, ароматерапія, лікувальна фізкультура, масаж, фізіотерапевтичні процедури тощо), які включаються до системи оздоровлення за призначенням лікаря та згодою батьків з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я і самопочуття дітей. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |